Home » D:News » Ce îi determină pe români să devină loiali unei mărci

Ce îi determină pe români să devină loiali unei mărci

Ce îi determină pe români să devină loiali unei mărci
Publicat: 28.10.2020

O primă interacțiune pozitivă cu un brand poate determina loialitatea față de acesta, decizia de achiziție poate fi influențată de o campanie publicitară de impact, iar vocea oamenilor are un rol puternic în promovarea unui brand, sunt cele trei chestiuni esențiale rezultate dintr-un studiu Reveal.

Studiu Reveal Marketing Research privește comportamentul românilor față de branduri.

Pentru peste jumătate din români, experiența pozitivă cu un produs îi determină să devină loiali companiei respective (54%), lucru valabil și pentru experiențele negative, fapt ce îi oprește din a mai apela pe viitor la același brand (50%).

Studiul Reveal Marketing Research ne arată cum își modifică oamenii comportamentul față de un brand, în funcție de experiențele pe care le au cu acestea.

Cine sunt promotorii promovării

Este surprinzător faptul că, în mediul rural, segmentul milenialilor este cel mai vocal în ceea ce privește promovarea brandurilor către alți cunoscuți, având chiar o evoluție semnificativă din august (69%) până în septembrie (78%). În schimb, în mediul urban, seniorii pensionari recomandă în cea mai mare măsură produsele cu impact pozitiv altor persoane, fiind promotori numeroși ai brandurilor în luna august (41%).

Septembrie a adus o scădere pe acest nivel pentru segmentul pensionarilor (30%). Experiențele negative, pe de altă parte, îi determină pe aceștia să transmită mai departe nemulțumirea fata de un brand, în aceeași lună înregistrând un procent de 45%.

Cei mai constanți detractori ai brandurilor sunt tinerii profesioniști în mediul urban (52%) și milenialii în mediul rural (58%), cu o cădere ușoară în septembrie, comparativ cu august (41%, respectiv 50%). Ei declara că atunci când au o experiență neplăcută cu un produs sau un serviciu, aleg să le spună și celorlalți despre dezamăgirea pe care au avut-o cu scopul de a-i preveni.

Maturii fără partener sunt constanți în mediul urban (20%), respectiv rural (37%) și reprezintă segmentul cel mai pasiv chiar și în momentul unei bune interacțiuni cu o companie. Comportamentul lor nu este deloc afectat, ba chiar, nu devin mai loiali acelui brand. În viitor, iau în calcul să apeleze la alte produse sau mărci.

Chiar dacă datele ne arată că o campanie neapreciată de consumator nu îi influențează într-o măsură semnificativă decizia de achiziție, 44% dintre respondenți rămânând indiferenți în acest sens, o campanie primită pozitiv de public poate să facă, totuși, diferența. Atât în luna august, cât și în luna septembrie, românii și-au menținut opiniile în aproximativ aceleași proporții (46%, respectiv 47%) și au afirmat că atunci când văd o campanie pe care o consideră bună (reclamă TV sau online, afișe outdoor sau indoor) își creează o impresie pozitivă despre marcă și produsele/serviciile acesteia. Mai mult, ei sunt deschiși să încerce un brand ca urmare a unei reclame pe gustul lor.

Românii nu prea fac reclamă negativă dacă nu sunt mulțumiți de un produs

Pe de altă parte, este interesant faptul că studiul ne arată procente relativ scăzute în rândul românilor care fac reclamă negativă brandurilor de care nu sunt mulțumiți. Printre detractori, din totalul eșantionului, se numără maturii fără partener (26%) și familiile moderne (25%) în luna septembrie.

Daca în mediul urban, cei mai pasivi dintre romani și cei mai puțin influențați de reclame sunt tinerii profesioniști (41%), în mediul rural, sunt maturii fără partener (79%).

Deschiderea spre noutate se remarcă la aproape toate segmentele analizate, excepție făcând seniorii pensionari (32% urban, 27% rural) care, în luna septembrie, s-au arătat mai puțin interesați să încerce produse noi doar pe baza vizionării unei campanii reușite. Observăm o scădere în cazul acestei variabile, deoarece pensionarii din mediul urban, în luna august au avut un procent de 44%.

Pe de altă parte, în mediul rural, aceștia au avut o evoluție de la 18% la 27% și au devenit mai deschiși.

Milenialii și familiile moderne (peste jumătate) sunt segmentele cele mai dispuse să încerce un brand nou dacă le-a fost stârnit interesul cu o campanie publicitară despre acesta, opinie valabilă atât pentru urban, cât și pentru rural.

În general, familiile moderne din urban (45%) și din rural (47%) tind să fie mai degrabă detractori ai brandurilor de care nu sunt mulțumite, exprimându-și dezamăgirea și cu alte persoane și rămân constante în comportament în perioada august-septembrie.

Cât de importantă este reclama

Tinerii profesioniști (65%) sunt cei mai constanți promotori ai produselor utilizate de care au fost plăcut impresionați, reprezentând peste jumătate din totalul eșantionului cu această atitudine. Ei afirmă că tind să povestească despre experiența lor și să recomande altora produsele sau serviciile respective.

Întrebați dacă o reclamă care le displace le-ar influența decizia de cumpărare, mai mult de jumătate dintre respondenții care au răspuns afirmativ au fost seniorii pensionari din mediul rural. Aceștia își creează o impresie negativă despre brand și evită să mai cumpere de la acesta. În schimb, dacă au fost mulțumiți de experiența cu un produs, pensionarii (82%) devin în cea mai mare proporție loiali unui brand.

Urmărește DESCOPERĂ.ro pe
Google News și Google Showcase
Cele mai noi articole
(P) Ceasuri Swatch inspirate de opere de artă
(P) Ceasuri Swatch inspirate de opere de artă
Cercetătorii au convertit grăsimea de pui în dispozitive de stocare a energiei
Cercetătorii au convertit grăsimea de pui în dispozitive de stocare a energiei
Cum ar arăta lumea cu peste 3 grade Celsius din cauza crizei climatice?
Cum ar arăta lumea cu peste 3 grade Celsius din cauza crizei climatice?
Un bărbat a făcut descoperirea vieții în grădina casei: o piatră cu inscripții, veche de 1.600 de ani
Un bărbat a făcut descoperirea vieții în grădina casei: o piatră cu inscripții, veche de 1.600 de ani
S-a confirmat: exercițiile fizice încetinesc percepția asupra timpului!
S-a confirmat: exercițiile fizice încetinesc percepția asupra timpului!
Peste 57.000 de celule și 150 de milioane de conexiuni, prezente într-o mostră infimă de creier uman
Peste 57.000 de celule și 150 de milioane de conexiuni, prezente într-o mostră infimă de creier uman
Test de cultură generală. Ce înseamnă SOS?
Test de cultură generală. Ce înseamnă SOS?
O predicție extraordinară a lui Albert Einstein despre găurile negre a fost confirmată
O predicție extraordinară a lui Albert Einstein despre găurile negre a fost confirmată
O structură gigantică ascunsă în adâncurile spațiului pune la încercare înțelegerea Universului
O structură gigantică ascunsă în adâncurile spațiului pune la încercare înțelegerea Universului
Platforma Temu din China, acuzată că folosește practici ilegale
Platforma Temu din China, acuzată că folosește practici ilegale
Mai bine de trei veacuri de când „Lorenzo de Medici” al României îi îndruma pe moldoveni să lupte împotriva otomanilor
Mai bine de trei veacuri de când „Lorenzo de Medici” al României îi îndruma pe moldoveni să lupte împotriva otomanilor
Vaccinarea împotriva HPV a prevenit 90% dintre cazurile de cancer de col uterin
Vaccinarea împotriva HPV a prevenit 90% dintre cazurile de cancer de col uterin
Singurul oraș din România în competiția pentru titlul de Capitală Verde Europeană
Singurul oraș din România în competiția pentru titlul de Capitală Verde Europeană
Cum vor măicuțele de la Notre-Dame-des-Neiges să-și salveze mănăstirea?
Cum vor măicuțele de la Notre-Dame-des-Neiges să-și salveze mănăstirea?
Planta care ar putea încetini îmbătrânirea și reduce riscul de Alzheimer
Planta care ar putea încetini îmbătrânirea și reduce riscul de Alzheimer
Nikola Tesla a iubit o porumbiță. „Dintre toate lucrurile, cel mai mult îmi plăceau cărțile”
Nikola Tesla a iubit o porumbiță. „Dintre toate lucrurile, cel mai mult îmi plăceau cărțile”
Valuri gigantice de materie întunecată ar putea modifica orbita stelelor
Valuri gigantice de materie întunecată ar putea modifica orbita stelelor
Noi cercetări arată că polenul poate modifica vremea
Noi cercetări arată că polenul poate modifica vremea